Marketingová stratégia a taktika

Marketingová stratégia je slovné spojenie, pri ktorom sa niektorým ľuďom ježia aj chlpy na svetri. A pritom to nie je nič iné, ako dobre premyslený, na základe dát a skúseností vytvorený plán. Akčný plán sa vám zíde pri väčších aj menších kampaniach. Pretože jediný, kto ich zvládne zimprovizovať, je MacGyver.

MacGyverova stratégia pozostáva z vreckového nožíka a žuvačiek Winterfresh.
Naša má spoľahlivejšie časti - analýzu, plán a realizáciu.

 

ANALÝZA

Robíme také dobré analýzy, že náš pes vie, kde je sám zakopaný

 

Polovica vášho úspechu je v dobre nasmerovaných otázkach a z nich vyplývajúcich odpovediach.
Od začiatku musí byť jasné, kam idete, s čím, a za kým. V úvode sa teda budeme pýtať a pýtať. Vydolujeme z vás (aj zdanlivo nepodstatné) informácie a objavíme akýkoľvek faktor, ktorý nám spoločne môže pomôcť. Rozpitveme vašu klientelu, zistíme, ako uvažuje, a nájdeme spôsob, ako ju zaujať.

 

Do vášho produktu sa zaboríme po uši a odhalíme všetky dôvody, prečo by si ho vaši zákazníci mohli chcieť kúpiť. Potom im tie argumenty vysvetlíme v podobe, ktorú pochopia a na ktorú budú reagovať.
A na to potrebujeme nepriestrelný plán.

 

PLÁN

To, čo váš produkt premení na zisk

 

Po ujasnení, čo je na vašom produkte jedinečné, prídeme s nápadom na jeho prezentáciu. K nápadu vytvoríme všetky potrebné vizuály a nástroje a dostaneme ho k vašim potenciálnym klientom. Pripravíme komunikačnú stratégiu pre klasické médiá, pre online prostredie, alebo ich kombináciu, ak je to vhodné. (Nikdy nepretláčame jedno alebo druhé, používame práve tie mediálne kanály,
ktoré sú vhodné pre váš produkt a cieľovú skupinu.) 

 

Neľakajte sa - médiá pre nás neznamenajú len vysokorozpočtové televízne šoty a stovky billboardov.
Spôsoby komunikácie so zákazníkmi volíme s ohľadom na váš cieľ, klientelu, ale najmä s ohľadom na váš rozpočet.

 

REALIZÁCIA

Chlieb náš každodenný

 

Dobrý plán plodí správnu realizáciu - čím lepšia príprava, tým menej prekvapení a chýb. Všetko, čo si vymyslíme, si aj zrealizujeme. Od veľkého e-shopu, reklamných emailov, cez nálepky na chladničky, stojany do lekární, či unikátne, na mieru navrhnuté darčeky pre klientov.

A ak chcete, aj 500 billboardov, či ilustráciu do brožúry.

 

VYHODNOTENIE

Kde jedna kampaň končí, tam nasledujúca začína. Treba vedieť jej smer. 

Keď bude po všetkom, zodpovieme pár jednoduchých otázok: Ako to zapôsobilo? Na koho? Predčilo to očakávania? Overíme dosiahnuté ciele a navrhneme vám, čo ďalej a ako plynulo pokračovať.

 

 

PREČÍTAJTE SI, AKO POMOCOU TEJTO STRATÉGIE TVORÍME REKLAMNÉ KAMPANE.